Parteneri și ambasadori importanți au ajutat Campania de prevenire a leziunilor medulare prin plonjon să aibă un prim sezon de succes

Parteneri și ambasadori importanți au ajutat Campania de prevenire a leziunilor medulare prin plonjon să aibă un prim sezon de succes

Fundația Motivation România a implementat, în perioada 15 aprilie – 30 iunie, prima campanie de prevenire a leziunilor medulare prin plonjon. Aceasta s-a adresat preponderent tinerilor adolescenți și bărbaților, pentru care vara se poate transforma într-o amintire neplăcută.

„Plonjonul în ape de adâncimi necunoscute poate duce la o viață în scaun rulant” a fost mesajul principal al campaniei, care a reprezentat un îndemn la precauție privind plonjonul la piscine, la mare sau în zone neamenajate din râuri și lacuri, odată cu deschiderea sezonului estival.

Sub motto-ul: „Adevărații eroi fac alegeri bine gândite”, campania și-a propus să informeze publicul țintă cu privire la modalitățile prin care accidentarea coloanei vertebrale poate fi prevenită și a adus în atenție teme precum: cunoașterea adâncimii apei în care se poate sări, tehnici corecte de plonjon sau supravegherea minorilor în apropierea apelor.

La nivel internațional, aproape 10% dintre leziunile medulare sunt cauzate de activități sportive și de timp liber, conform studiului „Perspective internaționale asupra leziunii medulare”, al Organizației Mondiale a Sănătății (2013).

În primul an de implementare, campania s-a bucurat de încrederea următorilor parteneri, care ne-au susținut pe acest început de drum: rețeaua CinemaCity, prin difuzarea clipului campaniei în peste 250 de cinematografe din țară; revistele Femeia și Femeia de Azi, prin publicarea machetei campaniei în paginile revistelor; Getica OOH, prin publicarea pe ecranele LCD din mai multe spații publice a vizualului campaniei; IQAds.ro, prin publicarea bannerului campaniei și a poveștii unuia dintre utilizatorii de scaune rulante victimă a plonjonului; posturile de radio Magic FM și Rock FM, prin difuzarea spotului audio al campaniei; revista online ZileșiNopți.ro, prin publicarea machetei în paginile revistei; VIVO! Constanța, VIVO! Pitești și Shopping City Satu Mare, prin publicarea vizualului campaniei pe ecranele digitale din centrele comerciale; Primăria Municipiului Cluj Napoca, prin promovarea vizualului campaniei pe ecrane stradale din oraș; plajele și ștrandurile private Bazin Drobeta din județul Mehedinți, Hanul lui Pintea și Plaja Iojip din județul Satu Mare, prin afișarea vizualului campaniei în zonele de agrement.

Cătălin Preda, vicecampion mondial și european la sărituri în apă, în cadrul Clubului Steaua a devenit primul ambasador al Campaniei de prevenire a leziunilor medulare prin plonjon. În clipul video realizat de Steaua TV, Cătălin lansează un îndemn la precauție în ceea ce privește plonjonul în apă și le recomandă tuturor să verifice întotdeauna adâncimea apei, dacă sunt obstacole pe fundul apei și să învețe să sară cât de corect posibil, pentru a evita orice tip de accidentare.

Cătălin a lansat și un apel către administratorii de piscină, părinți sau profesori, de a contribui la răspândirea mesajului pentru a preveni accidentele prin plonjon, an de an, în rândul tinerilor și nu numai.

Pentru a duce mesajul campaniei cât mai aproape de tineri, Motivation a primit sprijinul Fepra EPR pentru a organiza, cu ajutorul prietenilor de la Special Olympics România, trei seminare de conștientizare în rândul elevilor de clasele a V-a și a VIII-a de la Colegiul Național „Elena Cuza” din București. La aceste evenimente, s-a discutat despre pericolele la care se expun toți cei care plonjează în apă, mai ales ca activitate de divertisment. Tinerii au învățat despre importanța unui scaun rulant adaptat fiecărui utilizator în parte, și despre șansa ca un scaun rulant pe măsura utilizatorului să îi redea acestuia independența și mobilitatea.

Show Buttons
Hide Buttons
Call Now Button